woensdag 1 februari 2012

Tien jaar na 2-2-2

Tien jaar geleden was ik in dienst van de NOS. Ik was voor de internetredactie de vooruitgeschoven post in Amsterdam tijdens het koninklijk huwelijk.

Ik keek toe toen de koets met Máxima en Willem-Alexander langs de Singel werd geraakt door een verfbommetje. Meteen daarna was er veel reuring in het publiek en werd er een man door politieagenten in burger meegenomen en in een politiewagen gestopt. Ik rende erachteraan en nam een foto.

De arrestant in de auto richtte zijn gezicht bewust mijn kant op. Was het de verfbomgooier? Ik stuurde de foto door naar de redactie in Hilversum, maar om mij onduidelijke redenen werd hij niet geplaatst.

Ik heb hem net doorgestuurd naar de NOS in reactie op een oproep naar verhalen. Ben benieuwd of hij geplaatst wordt.

Copyright: Jim Terlingen

"Beste meneer/mevrouw,

Bedankt voor het inzenden van uw herinneringen aan het huwelijk op 02-02-02.
We hebben veel mooie foto's en verhalen mogen ontvangen. Een aantal daarvan kunt u terugvinden op onze site. 
(...) Helaas hebben we niet alle reacties kunnen meenemen, daarvoor waren het er simpelweg te veel.(...) Nogmaals dank voor uw inzending!" 

(Ik vermeld hier de naam van de mevrouw die me mailde hier maar niet)

Wat klopt dat journalistieke hart toch bij de NOS!