zondag 11 juli 2010

Actie

Ik voerde rond 2003 middels een website actie tegen Evert ten Napel. Hij behoorde lange tijd tot een van de drie ergste mensen die via de televisie tot mij kwam, had ik bedacht. (Balkenende en Gaston - postcodeloterij - Starreveld waren de anderen.)

En nu, in 2010, krijg ik dezelfde gevoelens over Toine van Peperstraten. Ik trek hem niet meer als presentator. Houdinkjes, poeha, slechte vragen, foute klemtonen. Ik hoop dat hij iets anders gaat doen, weg van mijn beeldbuis en radio. Je ziet zijn gasten ook steeds zeer bedenkelijk kijken.

Nu ik toch bezig ben: mag Jack van Gelder ook weg van de televisie? Op de radio blinkt hij uit, maar op de beeldbuis staat zijn ego leuke gesprekken in de weg. Als het niet gebeurt in de eerste zin, dan is het toch wel de tweede zin waarin hij het over zichzelf heeft. Vandaag, de dag van de finale, zaten twee gasten van hem, Youp van 't Hek en Theo Maassen, zich stierlijk te vervelen.

(PS. Grappig dat juist Frank Snoeks het op internet moet ontgelden met speciale anti-sites. Tsja, die meningen mogen ook natuurlijk.)