zondag 13 juni 2010

De staat van dit land

In bed, net wakker geworden op zondagochtend, schoot mij te binnen wat ik de laatste tijd voorbij heb zien komen aan wat ik noem Zorgelijke Zaken in de politiek en media. En dit land vindt het allemaal prima.

Eens kijken of ik er nog een paar kan opsommen...

* Ferry Mingelen met zijn totaal onprofessionele opmerking in het laatste verkiezingsdebat wordt op geen enkele manier afgerekend.

* Vara's De Wereld Draait Door heeft op verkiezingsdag, terwijl de stembussen nog anderhalf uur open zijn Jan Marijnissen te gast, die de SP nog even op de kaart mag zetten.

* De peilingen zaten er weer eens flink naast (zie ook mijn eerdere stukje van vóór de verkiezingen). In dit artikel wordt aangetoond dat Maurice de Hond 19 zetels verkeerd voorspelde bij de verkiezingen. TNS Nipo en Synovate voorspelden respectievelijk 15 en 16 zetels anders. En we blijven de peilingen voor de verkiezingen maar weken lang serieus nemen.

(Dat Maurice de Hond met zijn 'klusjesman', zijn Energie-reclames en zijn oproep - eind 1999 - tot hamsteren nog steeds serieus wordt genomen, is ook weer zoiets.)